woensdag 7 mei 2014

K9 Kira in opleiding

Zoals de meeste van de lezers wel weten, zet ik mijn honden af en toe in voor sessies met kinderen. Kira is hiervoor ook in opleiding. Natuurlijk zitten we op cursus, maar daarnaast moet ze ook leren om van alles te accepteren. Kinderen natuurlijk, maar ook mensen die op krukken lopen, looprekjes en natuurlijk rolstoelen. Vandaag wilde Djemo mij daar wel bij helpen. Djemo zit bij mij in de klas en zit in een elektrische rolstoel. Djemo is stapelgek op honden! Gelukkig is hij ook niet snel bang. Vandaag wilde hij mij wel helpen om Kira te leren dat een elektrische rolstoel helemaal niet eng is.
Ik ging eerst met Kira naar het bos. Dat was al spannend voor haar. Zo zonder de veiligheid van Sara en de rest van de roedel..... Maar ik wilde dat ze even kon uitwaaien, even rennen, voordat we naar Djemo zouden gaan. Ze vond het leuk, maar ook een beetje gek hoor, zo alleen met het vrouwtje in het bos. Na een lekkere wandeling gingen we de auto weer in.
Op naar Doetinchem. Djemo zat al te wachten, hij had er wel zin in! We haalden samen Kira uit de auto. Kira liep op hem af en rook aan hem en aan de rolstoel. Djemo is een stoere kerel, hij vond het allemaal best. Ik vind dat best stoer van hem, want Kira is toch een behoorlijk grote hond. Menig kind, is daar toch een tikje angstig voor. Djemo niet, hij kletste gelijk tegen Kira. We gingen wandelen en ik liep rechts van de rolstoel met Kira links van mij. Zij moest dus tussen mij en de rolstoel in lopen. Spannend. Je zag haar af en toe eens naar de wielen kijken.... en denken.... wat moet ik hier nu weer mee?
Maar ze deed het enorm goed, zeker voor de eerste keer. Ze liep keurig tussen ons in, alsof ze niet anders gewend was. Djemo en ik waren bijzonder trots op haar en ik was ook heel erg trots op Djemo, want ik ben ervan overtuigd dat zijn rust haar enorm hielp! Djemo heeft Kira en mij de hele buurt laten zien. We hadden onderweg nog een paar spetters regen, maar al snel kwam de zon weer tevoorschijn. Kortom een fijne wandeling. Wat een kanjers zijn dat toch, die Djemo en Kira!!!!!

Wat een kanjers!

Kijk, ik kan mijn kop gewoon op jouw blad leggen..... 

Maar dat mag niet, je moet wachten tot ik je het snoepje geef Kira!

Djemo is niet bang voor de grote tanden van Kira!

Een geweldig stel!

Ga maar netjes af Kira!

Braaf, je krijgt een snoepje!

Wat een samenwerking!!!!!