woensdag 12 maart 2014

Langdurig logeetje

Huize Pols heeft weer een gast. Geen buitenlands opvanghondje dit keer. Nee, het gaat nu om een halfzusje van onze Sara. Helaas moet haar baasje geopereerd worden en daarna een poosje revalideren. Voor Shiva werd dus iemand gezocht die een klein beetje verstand heeft van wolfhonden. Nou, een klein beetje lukt nog wel. Dus is Shiva tijdelijk te gast bij ons.
Shiva is een geweldige lieve kroelkont. Een rustige evenwichtige Saarloos. Toen ze bij ons kwam, was de kennismaking met de roedel gelijk prima. Toen ze er eenmaal een paar uur was, zag je Sara toch wel af en toe denken: "Hoe zit dat nu eigenlijk? Wat moet ik hier nu echt van vinden?"
Shiva vindt de teckels erg leuk, daar wil ze soms wel even mee spelen, maar dan is Sara toch wat jaloers. Een kleine snauw af en toe is het gevolg. Ach, iedereen moet even wennen aan de nieuwe situatie.
De eerste nacht sliep ik maar op de bank. Tja, in eerste instantie was ik gewoon naar de slaapkamer boven gegaan. Maar beneden hoorden we een keer of twee een hondje tegen de deur aanspringen. "Ach",  dacht ik nog. De gangdeur gaat toch naar binnen toe open, dus als ze ertegenaan springt, duwt ze hem met haar gewicht direct weer dicht. (Tja, zo gaat dat bij Sara). Maar deze dame is toch wat slimmer. Ze springt niet tegen de deur aan, maar tegen de muur en doet met haar poot de klink naar beneden. Dan krijgt ze de deur dus toch open. Ik hoorde dan ook na die tweede sprong ineens getrippel in de gang. De nagels van haar pootjes op het laminaat hadden haar verraden. Toen ging ik mijn bed maar uit, toen ik bij de trap kwam stond ze al op de derde tree. Ik ben naar beneden gegaan en heb mijzelf ingenesteld op de bank. Ze kwam even bij me staan, ik kreeg een lik over mijn neus en toen ging ze in de mand, achter de bank liggen.


De tweede dag was ze wat verdrietig. Tja, dat kan ook niet anders. Ze miste haar baasjes natuurlijk. De andere honden konden haar niet echt opvrolijken. Ze had even nergens zin in. Wilde ook niet echt buiten spelen. Keek af en toe eens uit het raam. Gelukkig at ze wel!



Nacht nummer twee, waren we voorbereid. Inmiddels hadden we een haakje op de gangdeur geplaatst. Ik hoopte maar dat dit voldoende was. Tja, het is per slot een Saarloos, dus voor hetzelfde geld, sloopt ze het haakje gewoon. Maar nee. Ik hoorde haar één keer tegen de deur op springen en daarna werd het stil. Toen ik 's morgens beneden kwam, kwam ze uit haar mand om mij te begroeten. Kijk, nu had ze het door.
Dag nummer drie is ze even "alleen" geweest. Nou ja, met de andere honden natuurlijk. Toen ik thuiskwam was ze ook vrolijk en blij om me weer te zien. Die middag is ze wel heerlijk buiten geweest. In de ren waren Kira en Sara aan het spelen. Het ging iets te hard en Kira piepte. Shiva rende ernaar toe en brak de twee op. Geen gedonder meiden, leek ze te zeggen. Hahaha, nu al moeder overste. Sara was wel onder de indruk en ging achter mij liggen. Beetje verontwaardigd. Later wilde Shiva spelen met Kira en dat pikte Sara dan weer niet. Zij snauwde naar Shiva. Shiva negeerde haar (zoals het een echte Alfa betaamt), maar het spel met Kira was wel verbroken. Tja, het is nog even zoeken naar de balans in de roedel, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.





Het komt wel goed tussen deze twee dames hoor!