maandag 24 juni 2013

Gerrie's hoop in bange dagen

Tja, en daar zit je dan. Man weer naar het westen en ik hier met 6 honden. Mmmmmm, 4 ervan kunnen gerust los, maar Sam en Doerak zullen aan de lijn moeten blijven. Maar hoewel Doerak een GVR is en dus heel lief, is hij ook heeeeeeeeel sterk. Jan kan hem wel houden, dus gisteren en eergisteren was geen probleem. Maar vandaag? Tja, naar het bos kan dus niet. Althans niet met alles tegelijk. Maar........ als de nood het hoogst is, is SANNE nabij.
Ja, ik mocht weer heerlijk bij Sanne in Hengelo op visite komen. Zo gezegd, zo gedaan. Eerst dus alles in de auto proppen. Mmmmm, ook een uitdaging. Ok, Sara en Luna gewoon achterin hun eigen kennel. Dan Rubi en Doerak ervoor in de "open ruimte", zo zijn we ook naar de hei gegaan. Maar waar laat ik dan Sam en Chloë? Nou, die gaan dus voorin.
Met mijn wagen volgeladen ga ik onderweg.




Als ik vertrek schijnt het zonnetje nog volop, maar onderweg krijg ik een bui...." mmm, niet echt leuk", denk ik nog. Maar even later schijnt het zonnetje weer. Helaas van korte duur, want vlak voor ik Hengelo bereik gaat het weer regenen. Als ik bij Sanne aankom, giet het inmiddels. Ik besluit de honden even in de auto te laten en eerst even wat te drinken bij Sanne. Zij heeft de koffie al klaar. Na 10 minuten wordt het droog. Ineens worden we opgeschrikt door het getoeter van mijn auto. Ik dacht nog, dat zal Sam zijn, die met zijn pootjes op het stuur staat. Maar wat schetst onze verbazing als we bij de auto komen. Doerak was door het gat gekropen en zat netjes op de bestuurdersstoel, poten over het stuur, en met zijn elleboog even op de claxon. Het was te zot om te zien. Helaas natuurlijk net geen fotocamera op dat moment, en we wilden hem ook niet te lang zo laten zitten, dus het hele spul maar uitgeladen.
Het was gelijk dolle pret, Sara en Luna kenden Oak en Katie natuurlijk al, en wisten ook precies waar ze waren, maar Doerak, Sam en Chloë gingen eerst kennismaken met hun nieuwe vriendinnetjes. Daarna gingen ze allemaal uit hun dak. Wat hebben ze daar ook een geweldige hondenspeeltuin. Doerak was enorm gecharmeerd van Oak en zij van hem. Maar ook met Rubi werd druk gespeeld.
Ze vonden het heerlijk om lekker achter elkaar aan te racen. Tja, en met die ruimte was dat ook mogelijk.





 
 
 

 
 
 

Chloë had het ook naar haar zin. Zij deed een beetje haar eigen ding, net als Katie. Sam dacht dat hij in de hondenhemel was gekomen. Hij kon heerlijk tussen en onder de grote zwerfkeien rommelen. Hij mocht graven naar hartenlust, echt helemaal geweldig.



 
 
 
 
Tussendoor gingen Sanne en ik nog even naar binnen, want de regen bleef maar aanhouden en de koffie trok....Maar dat vonden de woefers niet erg, ze gingen binnen gewoon verder spelen. Chloë had ik even apart gezet, ze moest echt even haar rust nemen.
 


Maar na de koffie gingen we nog even naar buiten. Natuurlijk werd er weer vrolijk gespeeld, gerend en geklommen. Maar de keien waren nat van de regen, dus dat was wel even opletten. Rubio gleed hoeplakee van een kei af. Ach, hij kwam met de schrik vrij gelukkig. Al met al hadden we een heerlijke middag.

Mooi meisje......

Rubio, pas op!!!!!!

Ja, daar ga je dus, daarom zei ik ook oppassen.....


Lekker kontje toch?

Eenmaal thuis, kreeg het hele spul eerst eten, dat ging er goed in. En nu? Liggen ze allemaal bij te komen van een heerlijke middag. En ik? Ik ga de stofzuiger maar weer opzoeken, want 6 honden in huis.....................
Morgen mogen we gelukkig weer komen spelen bij Sanne, wat zou ik zonder haar moeten? Tja, mijn tuin is ook best leuk, maar ach..... als we mogen spelen bij Sanne, zeggen we zeker geen NEE.